Promocje w lokalach gastronomicznych

Promocje w lokalach gastronomicznych

Wielu restauracji kusi swoich klientów różnorodnymi promocjami. W sieciowych restauracjach szybkiej obsługi kontrola produktów wykorzystywanych do produkcji dań jest na wysokim poziomie, moim zdaniem nie ma co się obawiać promocji.

Promocje w takich lokalach służą do wypromowania nowego produktu lub do przyciągnięcia większej ilości klientów. W średnio statystycznej, tradycyjnej restauracji promocje służą zazwyczaj do innych celi. Tradycyjna restauracja jest uzależniona od sezonowego wahania cen na produkty i od marzy narzuconej przez dostawców. Jeden ze sposobów kształtowania promocji na jakieś danie w restauracji jest to tani zakup głównego składniku do jego przygotowania. Ale jak można kupić na przykład mrożonego łososia o polowe taniej? Okazuje się ze można. Większość specjalizowanych hurtowni zaopatrujące gastronomie wysprzedaje towar, którego termin ważności kończy się za parę dni, w bardzo okazyjnej cenie. Upusty sięgają do 50%.Wystarczy, że restauracja kupi 50 kg takiego łososia , a jutro wystawi promocje „łosoś z grilla za 9,99”.

Drugi bardzo popularny sposób na kształtowanie promocji w restauracji to mały popyt na danie, które było przygotowane wcześniej. To rożnego rodzaju gulasze, pasztety, albo zupy, których czas przygotowania jest większy niż 20 min. Kucharz, który przygotował przykładowo ok 30L zupy gulaszowej i czas przechowania jej się kończy za niedługo, wystawia promocje „Wyśmienita zupa gulaszowa za 6,99”.Nie ma w tym nic niedozwolonego jeżeli dzisiaj sprzedajemy towar a termin ważności mija jutro. Ale czy my , jako konsumenci, chcemy jeść łososia który był zamrożony ok 24 miesięcy a później rozmrożony i usmażony na grillu?

Walory smakowe takich dań są dyskusyjne ale przy umiejętnym przyrządzaniu i stosowaniu przypraw zwykły konsument nie zauważy różnicy. Dla tego ja nie korzystam z promocji albo sugestii kelnera. Kelner poleca to co jemu każe szef kuchni a szef kuchni zazwyczaj chce sprzedać to co słabo schodzi i koło się zamyka. Promocje to dobre narzędzie ale czy w restauracjach?

Wasz @Szef Kuchni

0 comments on “Promocje w lokalach gastronomicznychAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *